Klub Kultury im .Heleny Modrzejewskiej ma przyjemność zaprosić swoich członków i gości na fascynujący koncert jazzowy „Polska i Brazylia” w wykonaniu słynnej polskiej wokalistki jazzowej Grażyny Auguscik z gitarzystą Paulinho Garcią, pochodzącym z Brazylii, obecnie mieszkającym w Kalifornii.
Koncert odbędzie się w niedzielę 7 kwietnia 2024 o godzinie 19:00 w Illusion Magic Theatre (dawniej Magicopolis: 1418 4th St, Santa Monica, CA 90401).
Bezpłatne dla członków klubu i 30 USD od osoby dla gości. Drodzy Goście, czeki prosimy wystawić na rzecz „Helena Modjeska Art & Culture Club” i wysłać na adres Modjeska Club, PO Box 4288, Sunland CA 91041-4288. Alternatywnie można zapłacić za pośrednictwem systemu PayPal na adres „prezes@modjeska.org”.
Drodzy członkowie: prosimy o przesłanie odpowiedzi RSVP na adres „prezes@modjeska.org” do 2 kwietnia 2024 r., aby upewnić się, że macie zarezerwowane miejsce. Nie przynosimy żadnych napojów ani deserów; zamiast tego kupimy napoje i przekaski w barze teatru. Parking znajduje się na tej samej ulicy, dwa budynki dalej.
Grażyna Auguscik
Wokalistka, kompozytorka, aranżerka i producentka Grażyna Auguscik zdobyła uznanie i podziw krytyków muzycznych, miłośników jazzu, a nawet nie-jazzowej publiczności swoim wyjątkowym głosem, mówiącym uniwersalnym językiem. Jest jedną z najciekawszych współczesnych wokalistek współczesnej światowej sceny jazzowej. Jej nieuchwytny styl rzuca wyzwanie tradycyjnym definicjom jazzu i ukazuje wokalistkę i muzyka bez granic. Jej niekonwencjonalne podejście do aranzacji klasycznych dzieł jest hołdem złożonym ich autorom, a jednocześnie jest przygodą i odkryciem nowych obszarow sztuki mozycznej. Jej wlasna muzyka ma niesamowity urok.
Auguscik rozpoczęła profesjonalną karierę muzyczną w Europie, a następnie w 1992 roku ukończyła studia w prestiżowej Berklee College of Music w Bostonie. Od tego czasu stała się współpracownikiem takich znakomitości jazzu, jak Michael i Randy Brecker, Jim Hall, John Medeski, Paul Wertico, Kurt Rosenwinkel, Robert Irving III, Michał Urbaniak, Urszula Dudziak, Patricia Barber, John McLean, Matt Ulery, Paulinho Garcia, Jarek Bester. Andrzej Jagodziński i wielu innych. Grażyna nagrała, wyprodukowała i dystrybuowała 21 albumów, z czego 13 wydała pod jej własną wytwórnią GMA Records. Występowała także gościnnie w wielu projektach.
Jej album Pastels został uznany przez słuchaczy National Public Radio NPR (Krajowego Radia Publicznego) za jeden z najlepszych albumow z 1998 roku. Wydana w 2002 roku płyta River wylansowała ją na liste naciekawszych młodych talentów jazzowych w USA. W 2003 roku Grażyna Auguscik otrzymała Nominację Twirlie w kategorii 15 najlepszych WOKALISTEK oraz została nominowana do nagrody dla najlepszej wokalistki roku 2002 podczas 22. dorocznej edycji Chicago Music Awards. Co więcej, została uznana za najlepszą wokalistkę jazzową w latach 2002, 2003, 2004, 2006 i 2016 przez prestiżowy magazyn European Jazz Forum.
W 2002 roku Fujitsu Concord Jazz Festival przyznał jej tytuł TOP VOCALIST, a album Homage - Three for Brazil nagrany dla Pony Canyon Records w Japonii znalazł się na liście TOP 20 ALBUMS JAZZOWYCH w Azji. Krytycy w Chicago Tribune chwalili jej innowacje. W Los Angeles Times napisano: „Grażyna Auguscik wykonuje ważną pracę, rozwijając potencjał kreatywnego śpiewu jazzowego. Jest wokalistką, którą warto sluchać i oglądać”.
Projekt Grażyny Auguscik Orkestar Universale, zaprezentowany w Millennium Park w Chicago w 2006 roku, został nagrodzony owacjami na stojąco, potwierdzając, że muzyka może komunikować się ponad granicami językowymi. Howard Reich z Chicago Tribune napisał o jej występie: „Auguscik i jej zespół brzmią jak nic, co kiedykolwiek słyszałeś; są nie z tego świata! Jako wykonawca, która trzeba zobaczyć, Auguscik to jeden z najlepszych głosów, jakie można dziś usłyszeć.”
Album Andanca zebrał świetne recenzje w stacjach radiowych DownBeat Magazine w kraju i za granicą. Jej koncert Chopin World Sound w Millennium Park w Chicago, który odbył się 25 lipca 2010 roku z 14 muzykami, zgromadził ponad 10 000 osób i został wybrany jednym z 10 najważniejszych występów ostatnich trzech dekad w rejonie Chicago, obok Milesa Davisa , Ella Fitzgerald, Wynton Marsalis Septet, Frank Sinatra, Marcus Roberts, Tropicana Orchestra, Danilo Perez, Oscar Brown Jr. i Igor Butmana.
W 2011 roku otrzymała nagrodę dla Wybitnego Polaka Fundacji Teraz Polska oraz Doroczną Nagrodę Ministra Kultury.
W 2017 roku otrzymała Srebrny Medal „Zasłużony Kulturze Gloria Artis” przyznany przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego RP
W 2018 roku otrzymała nagrodę Telewizji Polskiej „Polonijna Artystka bez Granic”.
W 2016 roku założyła fundację non-profit „Sound and Notes” i sprowadziła do Chicago „Chopin IN the City” – 8-dniowy festiwal sztuki w Chicago.
RECENZJE
„Ona jest maszyną muzyczną”. – C. Loudon, Jazz Times
„… oszałamiające wykorzystanie jej gibkiego, ruchliwego głosu… wykonuje ważną pracę, rozwijając potencjał pomysłowego śpiewu jazzowego… efektem jest piosenkarka, którą warto oglądać.” – Don Heckman, Los Angeles Times
„Grażyna Auguscik wyłania się jako indywidualny głos w świecie śpiewaków o podobnym brzmieniu... Auguscik podchodzi do sztuki śpiewu jazzowego z zapałem i intensywnością. Traktuje nawet najbardziej wysłużone potrawy z duchem przygody.” – Howard Reich, Chicago Tribune
„Nazywa się Grażyna Auguscik i jest jednym z najciekawszych talentów jazzowych w kraju.” – American Jazz Scene
„Innowatorka jazzowa, piosenkarka Grażyna Auguscik, świeży głos na scenie jazzowej… mocne wypowiedzi.” – Mark Guarino, Daily Herald
„Wokalistka Grażyna Auguscik, jeden z ukrytych skarbów Chicago, to zakorzeniona w jazzie prowokatorka zacierająca granice gatunkowe”. – Michael Wójcik, Illinois Entertainment
„...przywołuje nieziemskie obrazy Ymy Sumac i rytmy Esquivela”. – C. Loudon, Jazz Times
DYSKOGRAFIA AUGUSCIK
Albumy solowe:
- 2023 2 The Light, GMA Records
- 2019 Bossa e Outras Nova, GMA Records
- 2019 Bossa e Outras Nova, Muzak Records
- 2016 Never mind the rain, GMARecords
- 2016 Koledy, MTJ Records
- 2016 Szeptem MTJ Records
- 2015 The Beatles Nova, Muzak Records
- 2014 Grazyna Auguscik Orchestar Inspired by Lutoslawski, Four tune Records
- 2012 Man behind the sun-Songs of Nick Drake GMA Records/EMI
- 2011 Personal Collection, MTJ Records
- 2011 The Beatles Nova, MTJ Records
- 2008 Andanca, GMA Records
- 2007 Sounds Live Sounds, GMA Records
- 2005 Lulajze - The Lullaby for Jesus, GMA Records
- 2005 The Light, GMA Records
- 2003 Past Forward, GMA Records / Jazz Institute of Chicago Sound Archive and Recordings
- 2002 Homage -Three for Brazil, Pony Canyon Records (Japan)
- 2001 River, GMA Records
- 2001 Don't Let Me Go, GMA Records (Remastered Release + BT featuring Michal Urbaniak)
- 2000 Fragile, GMA Records
- 2000 To i Hola, Selles Records
- 1998 Pastels, GMA Records
- 1997 Koledy, Voice Magic Records
- 1996 Don’t Let Me Go, GMA Records
- 1989 Sunrise Sunset, Polskie Nagrania
Wybrane nagrania jako gosc specjalny:
2014 In the Ivory-Matt Ulery- Greenleaf Music
KONCERTY
Festiwale za granica
- The North Sea Jazz Festival (Hollandia)
- Elite and Fujitsu Jazz Festivals (sale i kluby w wielu miastach Japonii)
- Jakarta Jazz Festival (Indonezja)
- Singapore Jazz Festival
- Jazz w museum and Jazz nad Odrq (Poljka)
- Moscow Vocal Jazz Festival (Rosja).
Festiwale w USA
- Chicago Jazz Festival
- Central Pennsylvania Friends of Jazz-
- Newport Beach Jazz Party
- Sarasota Jazz Festival
- Miami Jazz Festival.
Sale koncertowe
- The Esplanade Hall (Singapore)
- Catherine Palace Ballroom (Pushkin Russia)
- Filharmonia Narodowy (Poland)
- Polish National Radio Symphony Orchestra (Poland),
- Millennium Park (Chicago)
- Harris Theater (Chicago)
- Symphony Center (Chicago)
- Auditorium Theater (Chicago)
- Detroit Symphony Orchestra
- Ford House (Detroit).
Kluby jazzowe
- Cotton Club (Japan)
- Blue Note (Poland)
- The Jazz Showcase (Chicago)
- Green Mill (Chicago)
Cruises
- The Jazz Cruise
- Jazz Party At Sea.
- Uniwersytet Północno-Zachodni (Northwest University)
- Uniwersytecie Wisconsin w Milwaukee
- Uniwersytet Cornell
- Uniwersytet Śląski w Katowicach
- Szkoła Nadziei (Hope College).
„Garcia nieustannie dostarcza dowodów na swoje mistrzostwo w sztuce pieśni brazylijskiej. Garcia, nieskończenie pomysłowy pod względem stylów, jest nowatorskim kompozytorem o mocno zakorzenionej tradycji”. - Dave Miele, krytyk jazzowy - Jazz Improv Magazine, Nowy Jork„Staje się uosobieniem samotnego trubadura – romantycznej postaci, prawie niewidocznej już nawet w Brazylii, gdzie, jak wszędzie indziej, muzyka popularna stała się bardziej ruchliwa, głośna i ostrzejsza. Głos Garcii, zwiewny baryton, ma mniej cieni i trochę więcej energii niż Joao Gilberto i jego ospałe akordy i czysto szarpane linie oświetlają skomplikowane rytmy chłodną przejrzystością światła księżyca. - Neil Tesser, dziennikarz jazzowy i autor The Playboy Guide To Jazz.
No comments:
Post a Comment